Eerste blog

04-11-2011 14:51

 

 

Altijd lastig, kiezen waar je over wilt gaan schrijven. Iedere schrijver, blogger of columnist heeft er last van. Bij sommige komt het onderwerp ineens uit de lucht vallen, bij andere duurt het wat langer. Ideeën komen ineens op, bijvoorbeeld tijdens het tv kijken of het lezen van de krant. Nu is het voor deze site niet zo erg, het is immers het eerste verhaal wat wordt gepubliceerd. Daarom zal het in dit geval geen lang stuk zijn, maar desalniettemin gebruik ik dure woorden om het stuk toch een stuk interessanter te maken, althans dat hoop ik.

Met enkele leuke deuntjes van verschillende bands op de achtergrond, schrijf ik dit stuk. Zo komen Pete and the Pirates voorbij, maar ook dEUS, Bon Iver, Airship en vele andere. Muziek die ik goed vind, maar niet iedereen zal het met mij eens zijn. Dat is niet erg, ieder mens heeft zijn eigen muziek keuze en smaak. Van de muziek die ik luister, komt er sporadisch eentje in de Top 40. Dat vind ik niet erg, maar zegt genoeg over de populariteit van deze muziek. Maar dat is ook niet geheel waar, want als ik een concert van een van deze bands bezoek, is het toch aardig druk. Hoe komt dit? Naar mijn mening is de Top 40 geen maatstaaf van populaire muziek. Populaire muziek bestaat niet, net als populair eten of populaire mensen. Het woord populair verzinnen wij zelf, om te laten zien dat er mensen zijn die wij aanbidden. Deze mensen geven wij of krijgen dan ontzetten veel geld, dankzij sponsors of salarissen, en dat vinden wij niet erg. Kortom, populariteit is bedacht om mensen een legitieme reden te geven om veel geld te krijgen.

Al dit voorgaande was bedoelt om deze eerste blog op te vullen. Zo is maar weer eens duidelijk dat het niet eenvoudig is om een onderwerp te bedenken en daar een leuk stuk over te schrijven. Ik zal beloven dat het volgende stuk een echt onderwerp heeft, wat meer inhoud zal bevatten.